Broadway Musicals Book TAG

Jakiś czas temu Lolanta Czyta wywołała mnie na swojej facebookowej tablicy do zrobienia Broadway Musicals Book TAG. Przyznam szczerze, że w swoim całym życiu widziałam bardzo niewiele musicali – ich ilość można policzyć na palcach jednej ręki, ale jakże z TAGiem się nie zmierzyć, skoro zostałam nominowana? Chociaż trochę się z tym ociągałam, w końcu postanowiłam spróbować 🙂

grona gniewu OKLADKA.inddokladka-200Knausgard_Moja walka_t1_m__

1. Rent, czyli dzieje się w Ameryce
Myślałam o tym, żeby wcisnąć tutaj cudownego „Szczygła”, nad którym nigdy nie ma za dużo powodów do zachwytu, ale postanowiłam choć raz nie być nudną. Tym razem stawiam na „Grona gniewu” Johna Steinbecka.

2. Wicked, czyli z magią w tle
Powieści dla nastolatków czytałam bardzo niewiele, może nawet wcale ich nie czytałam, dlatego niezmiernie trudno było mi wybrać jakąś książkę odpowiadającą tej pozycji. Po długim namyśle wybrałam jednak „Trzy kubki”, czyli książkę o magii, gdzie tak naprawdę magii… nie ma.

3. Deszczowa piosenka, czyli książka na długi deszczowy wieczór
Skoro na długi, to książka musi być gruba, a najlepiej żeby miała swoje dalsze części. Tutaj zamieszczam chłodną, wietrzną i deszczową Skandynawię Karla Ovego Knausgarda.

Printokladka_Inny.cdron wrócił

4. Koty, czyli książka której bohaterem jest zwierzak
„Mistrz i Małgorzata”, czyli przygody nie tylko Mistrza, nie tylko Małgorzaty, ale przede wszystkim przeuroczy i przediabelski kot Behemot! O kocie, który potrafił sam kupić bilet w autobusie, a nawet chodził na dwóch łapach i wysiadał na odpowiednim przystanku, który kupował w sklepie mandarynki i gadał, a jego gadanie nigdy nie było pozbawione sensu, nie mogłabym tak łatwo zapomnieć 🙂

5. Nędznicy, czyli powieść historyczna o ulubionej epoce
Powieści historycznych nie czytam prawie wcale. Biję się w pierś i obiecuję poprawę. No dobrze, ale co tutaj wstawić? Co prawda moją ulubioną epoką jest Młoda Polska, ale jej klimat może mi zapewnić chyba tylko sztuka i poezja. II Wojna Światowa nie jest i nie mogłaby być moją ulubioną epoką historyczną, ale „Inny Świat” Gustawa Herlinga-Grudzińskiego naprawdę mną wstrząsnął.

6. The Rocky Horror Picture Show, czyli książka science fiction godna polecenia
I z tym znów pojawia się kłopot, bo ja nie czytam science-fiction, tak samo jak nie czytam fantastyki… Może „On wrócił” można podciągnąć pod tę pozycję? Hitler, który budzi się w obecnych czasach i nie wie co się stało, dlaczego przespał wojnę, a nawet nie zdaje sobie sprawy z klęski Niemiec wydaje się przerażająco możliwy!

Zbrodnia-i-kara-1400pixgniewkod-leonarda-da-vinci-wydanie-ilustrowane-o41471

7. Upiór w operze, czyli klasyk z niesamowitym klimatem
Uff, już myślałam, że i tutaj będę musiała się wyłgać jakąś naciąganą książkę, ale na szczęście mam kandydata na to miejsce! Któż lepiej oddaje klimat i bohaterów niż Fiodor Dostojewski? Jego Petersburg w „Zbrodni i karze” jest niesamowity, przerażający, a zarazem przecież tak bardzo ludzki…

8. Chicago, czyli kryminał mrożący krew w żyłach
Krew w żyłach zmroził mi „Gniew” Zygmunta Miłoszewskiego, z prokuratorem Szackim na czele. Świetnie skonstruowana fabuła, szybka akcja, ale nie bez refleksji i przygód.

9. Król lew, czyli książka i jej filmowa adaptacja, którą polecasz
Może nie będę oryginalna, a i inni mnie za to zlinczują, ale czasem dobrze jest poczytać coś innego niż zwykle… „Kod Leonarda da Vinci” to fajny, przyjemny film, który pobudza do myślenia i rozwiązywania zagadek razem z bohaterem, a i książkę czyta się dobrze, bo nie jest tylko powieścią akcji, a wnosi też jakąś wiedzę.

10. Alladyn, czyli bajka z dzieciństwa, którą wyjątkowo zapamiętałeś
Taka jak Lola wstawiam tutaj „Kubusia Puchatka”, którego lekturę miałam okazję sobie całkiem niedawno odświeżyć. Książka pełna życiowych mądrości, skierowana nie tylko do dzieci, ale i dorosłych!

kubuś

Kochana! Bardzo dziękuję Ci za nominację do TAGu, świetna zabawa, chociaż jak widzisz, w niektórych punktach miałam problem. Do zrobienia podobnego wpisu zachęcam Kamila z Nieortodoksyjny i Martę Mrowiec z Na regale u Marty Mrowiec 🙂

4 uwagi do wpisu “Broadway Musicals Book TAG

  1. Haha, choć raz nie być nudną 😀 Kasia! Ty nigdy nie nudzisz. A „Szczygła wczoraj zaczęłam i też się zachwycam 🙂 Przynajmniej na razie, ciekawe, jak będzie dalej 🙂
    I poradziłaś sobie wyśmienicie.

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

